Spotkania członków koła teatralnego:
W zależności od potrzeb o godz. 15.00 po zajęciach lekcyjnych.
1.Cel główny:
• realizacja spektakli
2.Cele szczegółowe:
• nabywanie praktycznych umiejętności przez członków koła teatralnego (nauka dykcji, ruchu i
gestu scenicznego)
• rozwijanie zainteresowań
• wypracowanie umiejętności pracy w zespole
• wykazywanie się kreatywnością
• poszerzanie wiedzy na temat literatury
• poznawanie samego siebie
• rozwój emocjonalny
• wyrabianie umiejętności wywoływania emocji i radzenia sobie z nimi
• umacnianie poczucia własnej wartości
• rozwijanie wrażliwości estetycznej
• udział w życiu kulturalnym szkoły
• rozwijanie wrażliwości na piękno i bogactwo języka ojczystego
• kontrolowanie własnej wymowy
• przełamywanie nieśmiałości
• ćwiczenie pamięci.
3.Treści
A. Kształtowanie umiejętności wyrażania swoich nastrojów, przeżyć, emocji za pomocą słów, gestów,
mimiki. Metody:
• praca nad ćwiczeniem wyobraźni (scenki dramowe, gry integrujące grupę);
• ukierunkowanie twórczej aktywności, zdolności do improwizacji, uzewnętrzniania emocji,
budzenie wrażliwości estetycznej oraz rozwijanie indywidualnych uzdolnień;
• pobudzanie umiejętności aktorskich (ćwiczenie modulacji głosu, artykulacji, emisji głosu oraz
mimiki i gestu), recytatorskich (właściwe wymawianie głosek, odpowiednie tempo mowy,
ćwiczenie dykcji).
B. Praca z tekstem:
• wybór i analiza dzieła literackiego,
• wypowiedź uczniów na jego temat,
• czytanie z podziałem na role oraz przydział ról,
• uczenie się tekstu na pamięć.
C. Wdrażanie do współdziałania z innymi:
• kształtowanie wielokierunkowej komunikacji,
• doskonalenie umiejętności prezentowania własnego punktu widzenia,
• tworzenie scenografii,
• rozwijanie poczucia odpowiedzialności,
• przygotowanie części muzycznej przedstawienia,
• przygotowanie ogłoszeń (zawiadomień, plakatów) na temat przedstawienia,
• doskonalenie umiejętności wspólnego przeżywania osiągnięć kolegów i koleżanek.
D. Przewidywane efekty podjętych działań:
• uczeń chętnie uczestniczy w zajęciach
• zna swoje mocne i słabe strony oraz pracuje nad słabymi
• ma poczucie własnej wartości radzi sobie z nieśmiałością i tremą),
• potrafi być odpowiedzialny za wspólne przedsięwzięcia
• umie wyrażać emocje w sposób werbalny i niewerbalny
• poprawnie posługuje się językiem polskim
• rozwiązuje w sposób twórczy.
E. Procedury osiągania celów:
• doświadczenia poszukujące
• metoda inscenizacji
• drama.
Tel: (32) 267 – 77 – 58
Email: sekretariat@ckziu-bedzin.pl
adres do e-doręczeń:
AE:PL-11914-62866-CVSGF-18
ul. 11 Listopada 3
Będzin 42 – 500
Czyny od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00
(sprawy uczniowskie od godziny 9:00)
Dokumenty szkoły
Zestaw podręczników
Do pobrania
Projekty UE
Deklaracja dostępności