Jak co roku od wielu lat… CKZiU bierze udział w akcji „Żonkile”

Jakub Wiślak – medalista Mistrzostw Polski w Karate Kyokushin

Norwegia, Indie , Chile w naszym zasięgu , czyli turyści na festiwalu podróżniczym.

Konkurs „Metamorfoza – stylizacja o wielu twarzach”

Kompleks sportowy przy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Będzinie oficjalnie otwarty

Potyczki językowe

Wernisaż wystawy „Najpiękniejsze zdjęcia polskie”

Półfinał XXV Olimpiady Techniki Samochodowej

XIV Szkolny Dzień Talentu

2 technik informatyk na prelekcji „Doświadczanie Annapurny. Himalaizm w wydaniu sportowym”

Tydzień matematyki

Konsultacje dla rodziców

Zawody powiatowe w piłce siatkowej chłopców pod patronatem Starosty Będzińskiego Sebastiana Szaleńca

Technik fotografii i multimediów – promocja

Samochodziarze – promocja!

AKTUALNOŚCI

Poznaj Polskę w Krakowie

28.11.2022

23 listopada w ramach projektu POZNAJ POLSKĘ do Krakowa pojechała kolejna grupa uczniów CKZiU z klas: II INF, II TPS, III TFT, IV FGS, II FOT. Inaczej niż w przypadku wycieczki z 22 listopada, impreza rozpoczęła się od zwiedzania Wawelu. Przewodnicy w przystępny sposób przedstawili najważniejsze fakty z polskiej historii związane z dawną stolicą- Krakowem i siedzibą króla. Zapoznali nas- zwiedzających także z ciekawostkami dotyczącymi królewskich zwyczajów i codzienności.

W drodze na Kopiec Kościuszki zobaczyliśmy wewnętrzny dziedziniec najstarszego budynku Akademii Krakowskiej- Collegium Maius , gdzie na parterze mieściły się sale wykładowe, a na piętrze- biblioteka oraz mieszkania profesorów.
Przechodząc przez rynek, nie odmówiliśmy sobie obejrzenia dzieła pochodzącego z późnego średniowiecza- Ołtarza Wita Stwosza w Bazylice Mariackiej.

Na kilka chwil zatrzymaliśmy się obok pomnika Adama Mickiewicza. Tutaj kilkoro uczniów zapewniło sobie zdaną maturę, skacząc wokół postumentu na jednej nodze (sprawdzony zwyczaj krakowskich maturzystów).
Kiedy znaleźliśmy się w Muzeum Kościuszkowskim (Kopiec Kościuszki), zapoznaliśmy się faktami z życia bohatera narodowego oraz wystawą „Kościuszko- bohater wciąż potrzebny”. Naszą uwagę zwrócił sposób prezentowania treści- były to projekcje multimedialne, elementy gry komputerowej i tradycyjne muzealia.
Po zdobyciu szczytu Kopca Kościuszki i wykonaniu pamiątkowych zdjęć, zwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych pt. „Polaków drogi do wolności”. Szczególną atrakcję stanowiła dla nas możliwość przymierzenia strojów chłopskich i szlacheckich z okresu Powstania Kościuszkowskiego.

Smaczny obiad w lokalu położonym u podnóża Kopca Kościuszki, w sąsiedztwie Radia RMF FM, zakończył nasz pobyt w Krakowie.

Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że nie była to nasza ostatnia wizyta w dawnej polskiej stolicy.

zdjęcie zdjęcie zdjęcie zdjęcie zdjęcie zdjęcie zdjęcie                     zdjęcie

Zobacz wszystkie

ul. 11 Listopada 3
Będzin 42 – 500

SEKRETARIAT

Czyny od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00

(sprawy uczniowskie od godziny 9:00)